Elins cafékakor 2.0

God kväll på er!
Kommer ni ihåg när jag gjorde Elins cafékakor förra gången? Dom tog ju slut i ett nafs! Nu blev jag blev sugen på att göra dessa kakor igen men så kom jag på att jag hade en öppnad burk med Dulce de leche i kylen så den här gången fick det bli med en liten tvist och jösses vad goda dom blev! Jag klämde i mig tre stycken direkt och sambon slukade 2 på stående fot. Helt fantastiska. Sega, söta och salta. Dom här kommer gå åt fort ska ni veta!😍
 
Jag använde originalreceptet som grund med bytte ut garneringen, superenkelt verkligen.😄
 
Här hittar ni orginalreceptet.
 
Garnering:
  • ca ½ dl Dulce de leche
  • flingsalt
Gör så här:
  • Följ originalreceptet ända tills du ska baka ut kakorna.
  • Dela degen i ca 12-13 delar och rulla till bollar.
  • Placera bollarna på en plåt med bakplåtspapper.
  • Gör en liten grop med fingret.
  • Klicka i lite dulce de leche och strö på lite flingsalt
  • Grädda mitt i ungen ca 10-15 minuter.
 
Kakorna sjunker ihop och blir helt platta sedan när de svalnat ordentligt, ingen panik för det är precis så dom ska vara. Då blir dom sådär underbart sega sen :)
 
Bakning, Kakor, Recept | Bakning, Elins cafékakor, Elins cafékakor 2.0, Kakor, recept | |
Upp