Hallonbullar med glasyr

God dagens på er!
Hoppas ni har en trevlig lördag, det har iaf jag! Hur kan man liksom inte ha det när man kan äta bullar? Alltså bullar hörrni! Jag ÄLSKAR bullar! Om jag bara skulle få välja ett enda bakverk att äta resten av mitt liv så skulle det lätt vara bullar! Vad skulle ni välja?
 
Just dom här bullarna är något jag experimenterade fram alldeles själv (typ) till min födelsedag för ett par veckor sedan. Jag utgick från mitt recept på kanelbullar i form (som ni hittar här). Det jag ändrade var själva fyllningen till den ni hittar nedan plus att jag tillsatte lite rosa pastafärg i glasyren så att det skulle matcha fyllningen lite bättre. 
 
Fyllning:
  • 200 g mandelmassa
  • 200 g rumsvarmt smör
  • 75 g mosade hallon (Hallonsylt funkar också men det blir lite blötare då så skulle rekommendera att köra på mosade hallon)
  • 45 g strösocker
  • 1 nypa vaniljpulver
Gör så här:
  • Riv mandelmassan grovt i en bunke. 
  • Blanda ned smöret lite i taget (det blir lättare så).
  • Tillsätt socker och kanel.
  • Rör ihop till en tjock fyllning.
Den här bullen blev en riktig succé! Det var flera på kalaset som åt mer än 1 bulle om vi säger så. Speciellt förtjust i dom blev min söta morfar som hade lite svårt att verkligen tro på att jag hade bakat dom själv! :)
 
Bakning, Bullar, Recept | Bakning, Bullar, Bullar med frosting, Hallon, Hallonbullar, Hallonbullar med glasyr, Recept | |
Upp