Nutellasemlor

SNART är det äntligen tisdag!
Visst får man längta till en sån dag? Är man baktokig så är man ;)
 
Här kommer en variant som jag prövade för första gången förra året. Ett måste för en nutellaälskare!
 
Det här receptet är till två stycken nutellasemmlor i minivariant. Med nutella i blir dom ganska mäktiga så jag brukar alltid göra mina nutellasemmlor i en minivariant :)
Receptet på mina semmelbullar hittar du här.
 
Recept:
  • 2 st minisemmelbullar
  • 1 msk + ½ msk nutella (den halva matskeden nutella kan också bytas ut mot hackad choklad)
  • 1 dl grädde
Garnering:
  • Florsocker
Gör så här:
  • Skär ut två lock ur semmelbullarna. 
  • Gräv små hål i bullen (jag brukar bara äta upp det jag gräver ur ;) ).
  • Klicka i ½ msk nutella i varje bulle.
  • Vispa grädden lätt (se till att inte vispa grädden för hårt, det passar verkligen superbra med lättvispad grädde till den här semlan och grädden får en liten annan konsistens efter att du blandat i nutellan).
  • Tillsätt nutella och vispa/rör tills det är blandat.
  • Spritsa/klicka ut grädden på de fyllda semmelbullarna.
  • Sätt på locket och pudra över florsocker.
Dom är ju så söta att man smälter lite. Det är något speciellt med bakverk i minivarianter. Och ni vet ju vad dom säger: "Är dom små får man äta två" ;)
Bakelse, Bakning, Recept | Bakning, Nutella, Nutellasemlor, Semla, Semmelbullar, recept | |
Upp