Tårtkaos!

Hej på er!
Äntligen har jag fått till ett inlägg här igen. Det har varit lite mycket med jobb och bakning nu en tid men nu så! Jag har nämligen bakat två doptårtor, en bröllopstårta och två födelsedagstårtor på tre veckor så det har varit mycket planerande, mycket handlande och massor med bakande! Det verkar vara riktiga tårttider nu ett tag. Och glad för det är jag! För annars bakar jag inte så mycket tårta. Ofta är det ett mindre projekt att göra en och dessutom för oss som bara är två stycken så blir det så himla mycket att vi ofta får slänga det sista och det vet ni ju redan att jag inte allt tycker om!
 
Men i och med denna massproduktion av tårtor (för att vara jag) så tänkte jag att vi kunde köra lite tårttema här på bloggen nu ett par veckor framöver. Jag tänkte köra både recept på enbart bottnar (också kallade anslag), enbart fyllningar men sen också på "kompletta tårtor". Jag tänkte att jag kör igång direkt på måndag morgon med först inlägget! Hoppas ni vill hänga med! :)
 
Receptet på tårtan på bilden hittar ni här!
 
Bakning, Tips, Tårtor | Tårta | |
#1 - - Malin:

Kul med tårtor!!!
Som du säger, det är så kul att få göra tårtor men det blir inte av särskilt ofta eftersom det inte går att frysa in och det känns dumt att baka för att slänga.. Tråkigt egentligen, men det kanske är det som gör tårtan speciell :)

Svar: Vad roligt att du tycker det! Så kan det absolut vara. Jag har testat att frysa tårta några gånger och vissa går det bra med men det blir ju inte samma sak alls! Så mycket roligare att först baka den och sedan få mumsa på den! :D
Whisk and Stir

Upp