Glass utan glassmaskin

Trevlig fredag på er alla! :)
Jag måste passa på att tipsa er om den här fantastiska glassen jag har gjort några gånger. Du behöver inte ha någon glassmaskin för den här och den går supersnabbt att förbereda. Den passar perfekt att slänga ihop nu på fredagskvällen och sen har du en helt fantastisk glass till helgen :)
 
Recept:
  • En burk söt kondenserad mjölk
  • 2½ dl vispgrädde
  • 2½ dl vispbar mellangrädde
  • En knivsudd vaniljpulver
Topping:
  • Valfritt! Jag använde krossade oreokakor och kinapuffar den här omgången :)
Gör så här:
  • Ställ burken med den kondenserad mjölken och grädden i frysen i 30 min.
  • Häll grädden i en bunke och tillsätt vaniljpulvret.
  • Vispa grädden lätt.
  • Tillsätt den kondenserade mjölken.
  • Vispa tills smeten blir tjock (vispen lämnar tydliga spår som består i glassen).
  • Tillsätt din topping och blanda runt ordentligt.
  • Häll över i en bunke och ställ i frysen ca 5-9h.
Ett tips kan vara att ta fram glassen lite innan du ska äta den, min blev nämligen stenhård. Men den blev HUR GOD SOM HÄLST! Ni måste bara testa den här glassen med er favorit topping/godis i. Ni kommer inte ångra er kan jag lova!
 
Trevlig helg på er alla! :)
Bakning, Glass, Recept | Bakning, Glass, Glass utan glassmaskin, Vanilj, recept | |
Upp