Mini favoritpavlova

Hej igen!
 
Idag blir det dubbla inlägg. Dubbla inlägg dubbel lyx, det kan vi alla behöva på en tisdag! Den här pavlovan slängde jag ihop till efterrätten i kväll. Jag passade på att göra marängbottnen förra gången jag gjorde maränger så den var redan klar. Sedan var det superenkelt att lägga ihop den efter maten och dekorera med något gott. Jag kallar den favoritpavlova eftersom du tar dina favoriter, så enkelt är det ;)
 
Jag valde att göra mini pavlovas för så då kan var och en få bestämma själv. Alla får sina personliga favoriter. Jag väljer att kalla den kräm/sylt eller liknande du lägger underst för bas och den kan du så klart också välja själv. Varför inte testa sylt, limecurd, citroncurd eller kanske salt kolasås? ;)
 
Receptet på marängen hittar du här!
 
Recept:
  • 2 st marängbottnar 
  • 2 msk sylt, kolasås, chokladsås eller någon sorts curd
  • 1½-2 dl vispgrädde 
  • Valfri mängd färsk frukt, bär eller godis
Gör så här:
  • Gör dina marängbottnar (gör dom gärna en eller ett par dagar innan) och låt dom svalna helt, viktigt att marängen är helt kall.
  • Vispa grädden lätt och luftigt. 
  • Lägg på den basen du vill ha.
  • Toppa med grädde och dekorera med bär och frukt/godis.
 
Enkelt och gott! Avnjut i stora tuggor ;D
Bakelse, Bakning, Efterrätt, Recept | Bakning, Pavlova, maräng, maränger, recept | |
Upp