Favoritkakorna!

Hej på er!
Dom här kakorna är ingen jättekomplicerad historia men jag tycker helt enkelt att dom är helt fantastiskt goda! Det här är helt klart mina favoritkakor, finns ingen småkaka som är godare än dessa!😍
 
Åter igen använder jag mig av purén som blivit över när jag gjort rabarbersaft, rabarbersirap eller denna fantastiska pannacotta paj med rabarberspegel. Jag använder purén precis som den är eftersom den redan har en massa sötma och smak från saftningen😊
 
Recept:
  • 150 g smör
  • 3¾ dl mjöl
  • ¾ dl socker
  • 1 nypa salt
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 st äggula
  • Pärlsocker till garnering
  • ½-1 dl rabarberpuré
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 200 grader.
  • Klä en plåt med bakplåtspapper.
  • Ha smör, mjöl, socker, salt, vaniljsocker och äggula i en bunke (kom ihåg att spara äggvitan till något annat smaskigt!).
  • Nyp ihop alla ingredienserna till en deg.
  • Dela degen i två och rulla till två längder ca 3 cm i diameter.
  • Rulla rullarna i pärlsockret.
  • Skär rullarna i lagom tjocka skivor.
  • Lägg kakorna på bakplåten.
  • Tryck ett litet hål i varje kaka, jag använder mitt lillfinger, och lägg en klick rabarberpuré i varje hål.
  • Grädda kakorna mitt i ugnen ca 12-15 min.
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❤
 
Bakning, Kakor, Recept | Bakning, Favoritkakorna, Kakor, Rabarberkakor, Recept, bakning, recept | |
Upp