Rabarbermuffins

Hej på er!
Nu ska ni få se! Dom här muffinsen ser kanske inte mycket ut för världen men oj vad goda dom är alltså! Helt makalösa!😍
 
Jag ska erkänna att jag har snöat in en aning på rabarber så här kommer ännu ett rabarberrecept! Rabarberpurén från att jag gjorde rabarbersaft (recept här) är fortfarande i fokus och den är ju helt fantastiskt god! Dessutom är det ju verkligen toppen att man kan ta vara på allt när man bakar, sånt gillar jag! Nog med dravel här kommer receptet!😄
 
Recept:
  • 75 g rumsvarmt smör
  • 2 dl socker
  • 2 st ägg
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1½ tsk bakpulver
  • 3 dl mjöl
  • 1 dl rabarberpuré
  • ½ dl mjölk
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Klä en muffinsplåt med formar alt. ställ ut 12 muffinsformar på en plåt.
  • Vispa ihop smöret och sockret tills det har blivit vitt och poröst.
  • Tillsätt sedan ett ägg i taget och vispa lätt mellan gångerna.
  • Tillsätt resten av ingredienserna och rör ihop till en klumpfri smet.
  • Fördela smeten i formarna.
  • Grädda mitt i ugnen ca 18 minuter.
  • Låt svalna innan ni hugger in!
 
Bakning, Muffins, Recept | Bakning, Muffins, Rabarber, Rabarbermuffins, Recept, bakning, recept | |
#1 - - Beatrice Jakobsson - Fotograf :

Mums vad gott!! :D

Svar: Ja dessa är verkligen en favorit! :D
Whisk and Stir

Upp