Pumpkin spice

Halloj!
Nu är det dags för ett nytt recept igen. Det har varit lite tyst från mig nu på senaste tiden men jag håller på med något riktigt spännande bakom kulisserna som ska bli så otroligt roligt att få visa er! Snart är det redo för er men ni får vänta lite till😊
 
Idag bjuder jag på ett riktigt höstigt recept! Pumpkin spice är en amerikansk kryddblandning som de bakar allt möjligt med så här på hösten. Eftersom jag hämtar inspiration från hela världen när jag bakar så har jag sett det här förut och varit sugen på att testa men upptäckte att det inte var helt lätt att få tag i i Sverige. Så vad gör man då? Jo man gör så klart sin egen kryddblandning😉
 
Smaken av Pumpkin Spice eller Pumpakrydda påminner mig ganska mycket om julen eftersom den innehåller både kanel, ingefära och nejlika som för mig är kryddor som är väldigt starkt kopplade till den varma högtiden. Men jag har redan flera smaskiga idéer på vad jag ska baka med den här godingen så håll ögonen öppna!
 
Recept:
  • 3 matskedar malen kanel
  • 2 tsk malen ingefära
  • 2 tsk muskot
  • 1½ tsk mald kryddpeppar
  • 1½ tsk mald kryddnejlika
Gör så här:
  • Blanda alla ingredienser i en bunke.
  • Förvara i en tät burk.
 
Bakning, Recept, Tips | Bakning, Krydda, Pumpakrydda, Pumpkin Spice, Recept, bakning, recept | |
Upp