Elins Cafékakor 4.0

Mina damer och herrar!
En trumvirvel tack. Låt mig presentera, den senaste utvecklingen från Elin's Café kakor, Hallon Cookies!
 
Alltså dom blev så fantastiskt goda att jag nästa fällde en tår. Det här receptet bara kom till mig en dag när jag satt och funderade lite. Vad händer om man stoppar ett hallon i kakorna och lite vanilj-cruble på det? Jag kan säga er mina vänner att det blir helt magiskt! Alltså dom är så himla goda! Helt perfekt till sommarens fikastunder på en piknickfilt ute i gräset😍
 
Crumble:
  • 25 g smör
  • ¹⁄3 dl strösocker
  • ½ dl havregryn
  • ¹⁄3 msk vaniljsocker
  • 2 ½ msk vetemjöl
Kakdeg, ca 15 st:
  • 100 g rumsvarmt smör
  • 1 dl socker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1 msk sirap
  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • ca 15 st hallon frysta eller färska
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Klä en plåt med bakplåtspapper.
  • Lägg det mjuka smöret i en bunke.
  • Tillsätt resten av ingredienserna och blanda ihop till en småkladdig deg.
  • Dela degen i ca 15 st delar.
  • Rulla delarna till bollar och placera på bakplåtspapper med gott om mellanrum, de flyter ut en del.
  • Platta till bollarna lite så att det blir runda kakor.
  • Tryck i ett hallon i varje kaka.
Cruble:
  • Smält smöret i en kastrull.
  • Tillsätt alla de övriga ingredienserna i kastrullen och arbeta ihop till en smulig deg med en sked.
  • Strö din crumble över kakorna. 
  • Grädda mitt i ungen 10-15 minuter.
 
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❣
 
Bakning, Kakor, Recept | Bakning, Elins cafékakor, Elins cafékakor 4.0, Hallon, Hallon Cookies, Hallonkakor, Kakor, Småkaka, Småkakor, bakning | |
Upp