Koraller

 
Halloj!
Tänker att jag smiter lite mellan med detta inlägg! På lördag kommer ett inlägg med tårtan på bilden ovan och då tänkte jag att jag skulle dela med mig av hur man gör korallerna som jag har använt som dekoration. Receptet kommer från början från duktiga Brinken Bakar men jag har gjort lite justeringar för att det skulle fungera att göra dom glutenfria också😊 Om du har glutenfri mjölmix kan du testa dig fram med mängden mjöl tills du får korallerna lagom fasta så att de stelnar i pannan utan att bli brända. Annars är det bara att köra på!
 
Recept:
  • 0.4 dl matten
  • 1 msk neutral olja
  • 2 tsk vetemjöl (2-5 msk glutenfri mjölmix)
  • 1 nypa salt
  • Valfri pastafärg
Gör så här:
  • Lägg en bit hushållspapper på en tallrik.
  • Blanda alla ingredienserna i en skål. 
  • Värm stekpannan.
  • Häll en msk av smeten i den varma stekpannan.
  • Låt den steka tills det slutar bubbla, det gör inget att det fräser lite.
  • Använd en stekspade och lyft över dom färdiga korallerna till hushållspappret.
  • Låt svalna innan du dekorerar med dom.
Bakning, Recept, Tårtor | Bakning, Dekoration, Recept, Tårtor, bakning, recept | |
Upp