S'mores snittar

Hej på er mina vänner!
Jag hade tänkt väntat med det här receptet till efter påsk men det gick helt enkelt inte, dom är för goda! S'mores snittar är kolasnittar med choklad och marshmallows. Precis lika fantastiskt som det låter! Så därför tycker jag absolut ni ska passa på att svänga ihop dessa nu under påsk om ni har några minuter över. Dom kommer verkligen lyfta påskfikat vill jag lova!😍
 
 Recept:
  • 100 g rumsvarmt smör
  • 1 dl socker
  • 1 msk vaniljsocker
  • 1 msk ljus sirap
  • 1 tsk bakpulver
  • 2 ½ dl vetemjöl
  • 12 st stora marshmallows
  • 200 g choklad
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Klä en plåt med bakplåtspapper.
  • Rör smöret och sockret poröst med en träsked.
  • Tillsätt vaniljsocker, sirap och bakpulvret.
  • Blanda samman.
  • Tillsätt sedan nästan allt vetemjöl, spar lite till utbakningen.
  • Arbeta ihop till en hanterbar deg.
  • Dela degen i två delar.
  • Lägg upp på lätt mjölat bakbord och rulla ut till två längder.
  • Flytta över längderna till den klädda plåten.
  • Gör en grop längs med hela längden.
  • Klipp marshmallowsen i lagom stora bitar.
  • Tryck i chokladbitarna i gropen i kaklängderna.
  • Lägg marshmallowsbitarna ovanpå.
  • Grädda mitt i ugnen ca 15 min eller tills de fått en fin gyllenbrun färg.
  • Jag gav dessutom mina marshmallows lite extra brun färg med brulee brännaren!😉
  • Låt svalna ett par minuter innan du skär snittarna, men inte för länge för då blir det svårt att skära dom!
  • Låt svalna helt på plåten.
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❣
 
Bakning, Kakor, Recept | Bakning, Kakor, Recept, Småkakor, Snittar, bakning, recept | |
Upp