Monsterbollar

Hej på er!
Fredag och jag har ett nytt favoritrecept att bjuda er på!😄 Har ni testar Rice Krispie Treats någon gång? Det hade jag inte gjort innan jag gjorde dessa och ja vi kan väll säga att jag gick och smååt dom hela kvällen tills halva satsen var borta😂
 
Rise Krispie Treats är helt klart en ny favorit. Det är enkelt att göra, går ganska fort (perfekt om du vill baka med barnen) och dessutom kan du göra så otroligt mycket roligt med dom. Dekorationen kan du variera i det oändliga. Varför inte trycka ut smeten i en form, skära fyrkanter, ringla över smält choklad och dekorera som mumier?😄
 
Recept:
  • 1 msk smör
  • 4,7 dl marshmallows
  • Pastafärger i valfri kulör (kan uteslutas)
  • 4,7 dl Rice Krispies flingor
  • Ätbara ögon
Gör så här:
  • Smält smöret på medelvärme i en lite större kastrull (den ska kunna rymma hela smeten). 
  • Tillsätt marshmallowsen. 
  • Rör i massan tills marshmallowsen har smällt helt, det är viktigt att du inte har för svarmt för då kan både smöret och marshmallowsen brännas vid. Det tar lite tid för marshmallowsen att smälta så ha lite tålamod, det kommer bli en flytande massa tillslut!
  • Ta kastrullen av värmen.
  • Tillsätt din pastafärg och blanda ordentligt.
  • Tillsätt Rice Krispies flingorna.
  • Vänd runt försiktigt tills flingorna är helt täckta av marshmallowssmeten.
  • Låt smeten svalna tills du kan hantera den med händerna (jodå du kommer bränna dig om du inte väntar, jag har redan testat).
  • Rulla smeten till bollar (om smeten fastnar kan du smörja in händerna med lite smör så går det lättare).
  • Sätt ett eller flera ögon på varje monsterboll. 
  • Låt stelna helt innan du hugger in.
  • Förvara monsterbollarna i en burk med lock i rumstemperatur. 
 Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❣
 
Bakning, Godis, Halloween, No bake, Recept | Baka utan ugn, Bakning, Halloween, Monsterbollar, No bake, Recept, Rice Krispie Treats, bakning, no bake, recept | |
Upp