Att få äran att göra en bröllopstårta

Hej på er!
Hoppas ni alla har en fin dag och njuter av lite ledigt. Idag är det ett lite känslosamt inlägg från min sida. Jag har nämligen fått frågan att göra en bröllopstårta till ett par vänner till mig och min sambo. Det är en otroligt stor ära att ens få frågan och det tog många timmar av funderingar och tvivel innan jag tillslut bestämde mig för att tacka ja. 
 
Jag har fått frågan tidigare men då valt att tacka nej. Dels för att jag inte haft kunskapen och dels för att rädslan för att misslyckas ha varit för stor. På en bröllopstårta ligger så otroligt mycket förväntningar och förhoppningar. Den ska vara med på så många bilder och kommer vara en del av minnet av en av de största dagarna i livet. Jag har inte velat ha det ansvaret eller den pressen och tycker fortfarande att det känns otroligt läskt men har ändå valt att tacka ja den här gången. Mycket på grund utav att paret som ska gifta sig är så otroligt härliga människor!
 
Vi hade en provsmakning för ett par månader sedan och jag måste säga att jag fick otroligt fin respons på smakerna jag hade valt. Båda var supernöjda och ville inte ändra någonting. Jag själv var däremot inte så himla nöjd med utseendet, det finns utrymme för förbättring på några av teknikerna kan jag säga men jag jobbar på det!
 
Nu börjar det dock närma sig leverans av den här tårtan och jag blir mer och mer spänd och nervös. Min första 3 våningstårta och jag är så himla rädd att något ska gå galet. Jag har till och med funderat på om det är möjligt att göra dubbelt av alla våningar så att jag har en extra att byta till om något skulle hände men det räcker nog inte tiden till till😅
 
Nu blev det här inlägget en aning längre än jag hade tänkt mig så jag avrundar här. Recept och bilder på tårtan kommer (förhoppningsvis, om inte allt går åt helvette) om några veckor. Ha det bäst så länge och håll tummarna för mig snälla ni!❤
 
Bakning, Tårtor | Bröllop, Bröllopstårta, Choklad, Chokladtårta, Sommartårta, Tårta | |
Upp