Lemon curd snittar

Hallå!
För några helger sedan fick jag lite fika besök av mamma och pappa och då passade jag på att slänga ihop en plåt av dessa goda kakor. De går supersnabbt att baka och är väldigt goda och man tycker om Lemon Curd. Receptet fick jag från duktiga Bakförälskad! Men ja ni känner ju mig, var tvungen att göra det lite på mitt egna vis ändå😉
 
Recept:
  • 100 g smör
  • 1 dl farinsocker
  • 2 msk honung
  • 4 tsk lemon curd
  • 2½ dl vetemjöl
  • 1 tsk bakpulver
  • ½ dl pärlsocker 
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Klä en plåt med bakplåtspapper.
  • Lägg smör, socker, honung och lemon curd i en bunke.
  • Vispa ihop det med en elvisp. 
  • Sikta i vetemjöl och bakpulver.
  • Blanda samman till en deg.
  • Dela degen i två och rulla ut längder.
  • Lägg dom på bakplåtspapper och platta till.
  • Strö över pärlsockret.
  • Grädda mitt i ugnen ca 12 min, kakorna ska börja bli lite mörkare i kanterna, då är dom klara.
  • Låt kakorna svalna lite innan du skär upp dom i önskad form och storlek.
 
Bakning, Kakor, Recept | Lemon Curd, Lemon Curd Cookies, Lemon Curd kaka, Lemon Curd snittar, Småkaka, Småkakor | |
Upp