Blåbärspannkakor

Hej på er!
 
Jag måst få meddela en sak: jag har gått på semester! Alltså helt otroligt!! Nu tänker ni "jaja sluta skryt" men jag tror inte riktigt ni förstår. Det här är min absolut första semester någonsin! Jag är 27 år och har aldrig varit ledig mer än 2 veckor i rad (om man inte räknade sommarlovet när man var yngre) så det här är en helt sjukt stor grej för mig. Dels att unna mig att bara ta det lugn, sova och pyssla med sådant jag älskar dels att få resa lite och uppleva massa saker🤗
 
Detta måste givetvis firas och vad passar då bättre än att börja min första lediga dag med min favoritfrukost nämligen amerikanska pannkakor, den här gången med blåbär i?!😍 Så himla smarriga, fluffiga pannkakor att man blir helt lycklig i själen. Men den här frukosten får man verkligen en höjdarstart på dagen!
 
Recept:
  • 2½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 msk socker
  • 1 krm salt
  • 2½ dl mjölk (3%)
  • 2 msk smält smör
  • 1 ägg
  • 1 dl frysta blåbär
  • steksmör
Gör så här:
  • Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke.
  • Vispa ned mjölken. Se till så att det inte blir några klumpar.
  • Vispa ned smöret.
  • Vispa ned ägget och vispa tills det blir en slät smet helt utan klumpar.
  • Tillsätt blåbären och blanda snabbt och lätt (blanda inte för mycket för då blir hela smeten blå och du riskerar att mosa bären).
  • Stek pannkakorna i smör, på medelvärme ca 1-1½ min på vardera sida. Jag vill ha mina pannkakor ljusa men det är en smaksak. 
 Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❤
 
Bakning, Frukost, Recept | Amerikanska Pannkakor, Amerikanska pannkakor, Blåbärspannkakor, Brunch, Frukost, Mellanmål, Pannkakor | |
Upp