Hälsoshot

Vabruari är här!
Så nu blir det till att försöka hålla bacillerna på avstånd. Tillräckligt med sömn, bra mat och dryck samt rörelse har jag hört ska vara ett bra recept så det tänker jag själv köra på. Men vill man göra det där lilla extra så varför inte göra en hälsoshot för att få den där lilla extra kicken?
 
Av receptet blir det två shot men självklart går det bra att dubbla receptet om du vill göra mer men drick dom gärna direkt eller samma dag, då är dom som bäst! Om bären du ska använda är frysta så tina dom innan, ett tips är att du lägger dom i en skål i kylskåpet dagen före, då är dom redo att användas när du vaknar på morgonen. Jag blev sugen att testa flera olika bär så jag körde på fyra stycken direkt, blåbär, hallon, rabarber och hjortron. Rabarben blev inte sådär jätte lyckad och jag tyckte själv inte om den men det kanske finns någon där ute som älskar rabarber som tycker den är jättegod, vad vet jag. Men dom andra blev riktigt bra måste jag säga :)
 
Recept:
  • 5 dl bär eller frukt (till dom här använde jag blåbär, hallon, rabarber och hjortron)
  • ½ dl vatten
  • ½ citron saften (alternativt saften från 1 hel lime)
  • 1 cm skalad färsk ingefära
Gör så här:
  • Häll bären, vattnet, citronsaften och ingefäran i en skål.
  • Mixa med en stavmixer.
KLART! Hur enkelt är inte det? :D
 
Inspirationen kommer från: Fredriks Fika
Dryck, Frukost, Mellanmål, Nyttigt gott, Recept | Dryck, Frukost, Hjortron, Hälsoshot, Ingefära, Jordgubbar, Mellanmål, Nyttigt gott, Rabarber | |
Upp