Bananpannkakor

Hej på er alla!
Hoppas ni har en fin dag i solskenet. Måste erkänna att jag får lite vårkänslor av det här vädret. Strålande sol och en klarblå himmel. Det är ju så att man vill slänga på sig shortsen och solbrillorna och bara ge sig ut! :D
 
Förresten har ni testat bananpannkakor någon gång? Jag älskar det! Det här skulle jag kunna äta alla dagar i veckan. Och det funkar till både mellis och frukost eller lättare lunch och middag. Som ni säkert har gissat så är det här ännu en av sakerna jag har förätit mig på under en period men det är ju SÅ GOTT! Här kommer mitt favoritrecept :)
 
Recept:
  • 1 banan
  • 1 ägg
  • 2 msk havregryn
  • 1 krm vaniljpulver
  • Smör eller kokosolja till stekning.
Gör så här:
  • Mosa bananerna med en gaffel.
  • Rör ned ägget, havregrynen och vaniljpulver
  • Stek i smör eller kokosolja.
 
Jag tycker om att steka mina ganska hårt så att det blir lite yta på dem och sedan toppar jag med agavesirap och blåbär (eller hallon) MUMS! :D
 
Bakning, Frukost, Mellanmål, Nyttigt gott, Recept | Bananpannkakor, Mellanmål, Nyttigt gott, recept | |
#1 - - Caroline:

Så gott. :)

Svar: Håller med, skulle kunna äta det 7 dagar i veckan! ;)
Whisk and Stir

#2 - - emmaaah:

åh så gott =)

ha en fin dag

Svar: Ja, dom blev supergoda!Tack det samma! :)
Whisk and Stir

#3 - - GoForFit | Anorektisk tjej hittade styrketräningen:

Så himla gott! :D

Svar: Ja det håller jag verkligen med om!! :D
Whisk and Stir

Upp