Nutellakakor

Godkväll alla fina!
Det blev två sena kvällsinlägg på raken nu, ska försöka bättra mig till veckan :)
 
Det var ju Nutellans dag igår så här kommer det utlovade Nutellareceptet. SUPERenkla och snabba kakor som smakar mycket Nutella. Sega och härliga i konsistensen :)
 
Recept:
  • 2 äggvitor
  • 2,5 dl florsocker
  • 0,5 dl mjöl
  • 0,5 dl kakao
  • 1 tsk vaniljsocker (Jag använde en variant som hade bourbon i)
  • 0,75 dl Nutella
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Vispa ihop äggvitor och florsocker, ca 1 minut.
  • Rör ner kakao, mjöl och vaniljsocker. Se till att det inte blir några klumpar.
  • Rör ner Nutellan.
  • Skeda ut kakorna på en plåt med bakplåtspapper, ha ordentligt med mellanrum mellan då kakorna flyter ut en hel del.
  • Grädda mitt i ugnen ca 12 min.
  • Låt kakorna svalan på plåten
Hugg in och njut! Perfekt när det kommer oväntat besök och du behöver slänga ihop någonting lite snabbt. Smarrigt värre kan jag lova! :D
Bakning, Choklad, Kakor, Recept | Bakning, Nutella, Nutellakakor, recept | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!§:

gud va gott det såg ut

Svar: Jag kan skvallra om att det var väldigt gott också ;) Mjölk och kakor är ju svårslaget :)
Whisk and Stir

#2 - - Anonym:

Hur mycket florsocker ska det vara då?

Svar: 2,5dl :) Jag har lagt till det i receptet nu. Vilken tur att du såg det! :)
Whisk and Stir

Upp