Amerikanska pannkakor

Hej på er alla och trevlig fredag! Äntligen fredag eller vad säger ni? :)
Imorgon är det lördag. Jag älskar lördagsmorgnar. Sovmorgon utan en klocka som ringer och sedan en lång härlig frukost. Imorgon tänker jag servera de här fantastiska amerikanska pannkakorna som jag avnjuter med lite färska bär eller skivad banan och lite lönnsirap :)
 
Recept:
  • 2½ dl vetemjöl
  • 2 tsk bakpulver
  • 2 msk socker
  • 1 krm salt
  • 2½ dl mjölk (3%)
  • 2 msk smält smör
  • 1 ägg
  • steksmör
Gör så här:
  • Blanda alla de torra ingredienserna i en bunke.
  • Vispa ned mjölken. Se till så att det inte blir några klumpar.
  • Vispa ned smöret.
  • Vispa ned ägget och vispa tills det blir en slät smet helt utan klumpar.
  • Stek pannkakorna i smör, på medelvärme ca 1-1½ min på vardera sida. Jag vill ha mina pannkakor ljusa men det är en smaksak. 
Ät pannkakorna med dina favorittillbehör medan de fortfarande är varma.
Trevlig helg allesammans! :)
Frukost, Mellanmål, Recept | Amerikanska Pannkakor, recept | |
#1 - - Yasmine:

Så underbart, tack för dina recept!

Svar: Tack själv! :D
Whisk and Stir

Upp