Restpajer

Hej på er!
Förra veckan delade jag med mig av mitt recept på äppelpaj. När jag gjorde den pajen fick jag lite pajdeg över som jag nu har tagit reda på och gjort dessa små "restpajer" av, det blev restpaj i dubbelbemärkelse! Pajdegen är som sagt från förra veckan och sedan hittade jag lite smårester av bär från frysen, ett väldigt lyckat resultat om jag får säga det själv! Och jag älskar ju att få använda upp rester!😍
 
Recept:
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grander.
  • Kavla ut resterna av pajdegen och klä några små formar med den, spar lite av degen så att du har till dekoration sedan.
  • Fyll pajskalen med bären.
  • Strö över lite potatismjöl och eventuellt lite strösocker om du vill. 
  • Dekorera dina pajer med den resten av pajdegen.
  • Strö över lite farinsocker.
  • Grädda mitt i ugnen ca 20 eller tills pajdegen har blivit fint gyllenbrun.
Servera med vaniljsås eller glass!😋
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❤
 
Bakning, Paj, Recept | Paj, Rabarberpaj, Äppelpaj, Äppelpaj på känn | |
Upp