Chokladmuffins

Hej!
Fredag och chokladmuffinsens dag! Kan den här dagen ens bli bättre liksom?! Jo kanske genom att baka dessa🤤 Alltså wow! Jag har tänkt att jag skulle baka dessa länge och vilket tillfälle passade bättre än nu? En fantastiskt saftig muffins men djup chokladsmak och en helt fantastiskt chokladkladdig botten! Alltså ni bara måste testa dessa!😍
 
Recept, ca 20 st:
  • 165 g vetemjöl
  • 200 g strösocker
  • 60 g kakao
  • 5 g bikarbonat
  • 5 g bakpulver
  • 5 g vaniljsocker
  • 5 g salt
  • 2 st rumsvarma ägg
  • 175 g rumsvarm mjölk
  • 90 g neutral olja (tex rapsolja)
  • 150 g nybryggt varmt kaffe
  • 150 g chokladknappar (eller hackad choklad)
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 150 grader.
  • Ställ lite större muffinsformar i en muffinsplåt. 
  • Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
  • Vispa ihop ägg, mjölk och olja för hand i en annan bunke.
  • Tillsätt de torra ingredienserna och rör ihop till en tjock, jämn smet.
  • Rör ner kaffet i omgångar tills allt är i och du fått en tunn smet.
  • Tillsätt chokladknapparna och blanda.
  • Häll smeten i formarna, fyll ca 2 tredjedelar av formen och grädda mitt i ugnen ca 20 min. Känn med en sticka så att muffinsarna är helt genomgräddade, stickan ska var torr, jag lovar att dom blir saftiga ändå.
  • Låt svalna innan ni hugger in!
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❣
 
Bakning, Choklad, Muffins, Recept | Bakning, Choklad, Chokladmuffins, Muffins, Recept, bakning, recept | |
Upp