Hälsosam chokladsmoothie

 
Hola!
Hej på er alla. Just nu är jag i Spanien och njuter för fulla muggar över att tanka solljus! Jag älskar verkligen att resa och se nya platser. Det är så spännande. Att jag dessutom har möjlighet att göra det med mina nära och kära gör bara allt så mycket bättre!😎
 
Men även om jag är på semester så har jag givetvis förberett ett inlägg åt er. Jag bjuder åter igen på en klassiker. Den här hälsosamma chokladsmoothien hittade jag recept på hos underbara Fia Anderberg för flera år sedan och har gjort den sedan dess. Jag tycker helt enkelt att den är så himla god!😍
 
Recept:
  • 1 st banan
  • 1 msk kakao
  • 1 tsk honung
  • 2½ dl mjölk
Gör så här:
  • Lägg alla ingredienserna i en mixer och mixa till en slät smoothies (när du tror att den är klar kan du köra ett par minuter extra för att verkligen få bort de sista klumparna och få lite extra skumm).
  • Häll upp i ett fint glas och njut!😊
 
Bakning, Choklad, Dryck, Nyttigt gott, Recept | Choklad, Dryck, Hälsosam choklad smoothies, Nyttigt gott, Smoothies, nyttigt gott | |
Upp