Fettisdagen 2019

Hallå hej!
Jaha igår var det då dags igen! Fettisdagen! Alltid lika trevligt att få baka och äta ett par semlor om ni frågar mig. I år var det fler konstiga semlor än någonsin! Det blir typ bara värre och värre😂
 
Jag föredrar nog en vanlig hederlig semla om ni frågar mig. Sen tycker jag att det är roligt att testa lite olika smaker på den men alla andra innovativa idéer lämnar jag åt er andra att testa😉 I år hade jag gjort det lite lätt för mig. Jag hade använt mitt vanliga recept på semelbullar (som ni hittar här) och låtit dom jäsa ihop i en ring. Sedan gjorde jag olika smaker på semlorna: Jag gjorde klassiska semlor, nutellasemlor, blåbärssemlor och semlor med kardemummagrädde (åt sambon). Så himla roligt och gott! Verkligen en kul grej att kunna bjuda på och jag ska erkänna att jag faktiskt hittade en ny favorit: Blåbärssemlan! Asså hur god som helst. Smakade som en blandning av blåbärsgräddtårta och blåbärsbullar. MUMS!😍
 
Ni får hålla tillgodo med lite gamla bilder på semlor så ska jag försöka få upp min nya kranssemla senare i veckan!😊
 
 
Bakelse, Bakning, Bullar, Recept | |
Upp