Min rabarber

Hej på er!
Vet ni att jag har en rabarber! En alldeles egen rabarber. Som bor ute på min tomt och han kallas för Rhuben. Jag fick den av min Faster i våras. Det är alltså en del av hennes rabarber som har fått flyttat från Tierp ända hem till mig och jag är så glad för det! 
 
Jag har läst lite om rabarber och på många sidor står det att man inte ska skörda av rabarbern första året efter att man har flyttat den men jag har ändå plockat lite av min. Den har blivit så otroligt stor att den skulle ha blivit ett rabarbermonster som tagit över om jag inte hade skördat av den. Dessutom var jag rädd att det som låg mot backen skulle bli dåligt om jag inte plockade bort den. Men jag har skördat väldigt försiktigt av den (inte alls som jag gör med mina föräldrars rabarber som växer som ogräs).
 
Så nu tänkte jag passa på att dela med mig av lite rabarberrecept som jag tycker om:
Rabarbermuffins
Mina favoritkakor med rabarber
Rabarberpaj (också en klar favorit!)
Rabarbersaft
Rabarbersirap
 
Bakning, Recept, Tips | Favoritkakorna, Kakor, Muffins, Rabarber, Rabarberkakor, Rabarbermuffins, Rabarberpaj, Rabarbersaft, Rabarbersirap | |
Upp