Iste - grundrecept

Hej på er!
Ja hörni, vi kan väl säga att värmen kom och gick? Känns sådär när semestern närmar sig för en annan men vad ska man göra? Det är bara att ta det som det kommer och göra det bästa av det. Så vem vet, det kanske blir mycket böcker lästa och mycket nya recept provade den här sommaren😉
 
Idag vill jag bjuda på ett recept på iste, jag gjorde detta recept tidigare i somras när det fortfarande var varmt ute och oj vad svalkande och gott! Jag älskar iste! Det är så otroligt gott och passar så bra när det är varmt ute (har vi tur kanske vi kan passa på att njuta av båda två lite senare i sommar). Gör ditt iste lite starkare än du egentligen vill ha det, då kan du spä ut det med lite vatten sen vid servering! Sen kom jag underfund av en ren slump att tillsätta några myntablad och lite extra citron blir helt fantastiskt gott faktiskt!😍 
 
Recept:
  • 1 liter vatten
  • 4 st tepåsar/ 1,5 msk lösvikts te (valfri sort) 
  • ½ dl honung
  • ½ st citron, saften
Gör så här:
  • Koka upp vattnet och tillsätt ditt te (jag hade earl grey).
  • Låt dra i 5 minuter.
  • Ta ur påsarna eller sila bort tebladen. 
  • Tillsätt honungen.
  • Låt svalna och tillsätt citronsaften.
  • Ställ in i kylen.
  • Servera med is, lite extra citron och ett par myntablad!😊
Inspirationen kommer från fantastiska Fian Anderberg och Fredriks fika!
 
Dryck, Recept | Dricka, Dryck, Iste, Recept, Te, recept | |
Upp