Alla hjärtans dag

Glad alla hjärtans dag på er alla!
Brukar ni göra någonting speciellt till alla hjärtans dag? Brukar ni köpa små presenter till varandra och fira? Här hos mig brukar vi köpa en bukett rosor, lite geléhjärtan och beställa hem pizza som vi äter i mjukisbyxor. I år blir det dock sushi för min del och vad sambon väljer vet man inte riktigt men pizza eller hamburgare är ingen högoddsare😉
 
Till årets alla hjärtansdag hade jag tänkt att göra en brownie formad som ett hjärtan. Jag tänkte använda mig av det här receptet och när kakan är helt sval tänker jag ta ett gigantiskt pepparkaksmått och stansade ut ett hjärta som jag sedan spritsar ganache på och dekorerar med lite urgulligt strössel! Hoppas jag hinner med detta ikväll och att det inte bara blir en tanke😍
 
Jag har passat på att samla lite andra festliga recept till årets alla hjärtansdag om det skulle vara så att ni kan baka något att njuta av. Ni hittar dom här nedan😊
 
 
Spröda Limehjärtan med vanilj och sylt hittar du här.
 
Underbara kakor med hjärtströssel på som dessutom är supersnabba och enkla att göra hittar du här! 
 
Hjärtformade bullar med vaniljfyllning hittar du här.
 
Supersöta maränghjärtana hittar du här.
 
Småkakor med Royal icing hittar du här.
 
Bakning, Recept | Alla hjärtans dag, Brownies, Bullar, Kakor, Småkakor, Valentines day | |
Upp