Brunch

Hej på er!
Imorgon är det brunchens dag! Brunchens dag, hade inte en aning om att det fanns en sån dag men ni känner ju mig. Försakar aldrig en chans att fira lite extra😉 Så då tänkte jag att det vore helt perfekt att jag delar med mig av lite recept som jag använde förra helgen när jag hade lite vänner över på brunch. Det blev verkligen en trevlig liten tillställning med massa gott att äta.
 
Det första jag bestämde mig för var att jag måste passa på att baka eget bröd. Det behöver inte vara superavancerat men det blir ju så mycket godare! Jag kunde helt enkelt inte låta bli att baka mitt favoritbröd det japanska mjölkbrödet (länk här) som är på bilden ovan, det tar ju lite tid men det är ju så himla gott! Dessutom fick jag lite över så jag kunde njuta ett par dagar senare också!😁 Efter det kunde jag helt enkelt inte låta bli att göra min filmjölkslimpa (receptet hittar du här) också, den är ju också så god!😁
 Ett måste för mig på en brunch är amerikanska pannkakor. Jag älskar dom! Så därför gjorde jag en dubbel satts den här gången (receptet hittar du här), jag ville vara säker på att det skulle räcka till alla och dessutom bli några över som jag kunde äta själv senare 😉 Som tillbehör till pannkakorna passade jag dessutom på att gå loss ordentligt. Jag hade tagit fram både blåbär, socker. nutella, protinella, lönnsirap och skivad banan. Jag lovar att min lilla pannkaksbuffé blev väldigt omtyckt😁
Eftersom jag kallade min lilla brunch för försenas födelsedagsbrunch (eller egentligen skapligt försenad födelsedagsbrunch) så passade jag även på att göra mig en litet tårta, som jag tyvärr inte fick någon bild på. Men det blev en variant på min favorittårta iaf. 
Jag använde mig av tre lika delar som botten (ni hittar receptet här) och min favorit marängsmörkräm (den hittar ni här) som både fyllning och spackling. Den andra fyllningen var en champagne gelé som jag bara använt mig att ett par gånger förut (jag lägger ut receptet på den i veckan) sen tyckte jag hela skapelsen med lite sockerpasta. Jag hade flera små bitar kvar i frysen så jag tinade dom i kylen dagen innan och testade sedan på att göra en marmorering för första gången. Det var väldigt roligt och blev dessutom väldigt snyggt på tårtan😊

Så nu hoppas jag att ni fått lite inspiration så får vi se om det blir någon brunch imorgon😁
Bakning, Bröd, Frukost, Recept, Tårtor | Amerikanska pannkakor, Brunch, Bröd, Choklad, Pannkakor, Recept, Tårta, Tårtor | |
Upp