Bananglass med choklad och jordnötter

Hej!
Förra sommaren blev det ju otroligt poppis med frusen banan, alltså bananglass. Vi kan väll säga att jag totalt föråt mig på den här glassen. Men nu blev jag lite sugen igen och det här är verkligen ett kanonrecept på bara fyra ingredienser! Det blir en fantastiskt krämig konsistens, jag tror det är tack vare jordnötssmöret som är i. Jag kan inte nog lovorda den här glassen. Så ni måste helt enkelt bara testa, det här receptet ger en lite större portion eller två små :)
 
Recept:
  • 2st mogna bananer
  • 2 msk kakao
  • 4 msk jordnötssmör
  • ½ msk agavesirap
Gör så här:
  • Mixa alla ingredienserna tillsammans i en mixer/hushållsassistent/ stavmixer.
  • Frys några timmar (eller ät direkt om du inte kan vänta) 
Jag garnerade min glass med lite hackad mörk choklad och några skivor banan, det blev riktigt smaskigt och försvann i ett nafs! En glass som både du och din kropp blir glad av kan jag lova! :)
Bakning, Nyttigt gott, Recept | Bakning, Bananglass, Glass, Glass utan glassmaskin, Nyttigt gott, recept | |
#1 - - Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!:

så gott

Svar: Ja det var det verkligen! Kommer säkert sluta med att jag föräter mig på den här glassen också ;)
Whisk and Stir

Upp