Min köksö

Hej på er!
 
Det här inlägget har jag verkligen längtat efter att få skriva. Att få dela med mig av min underbara köksö. Ni har sett bilder på köket som det var innan köksön blev byggd och det är ett luftigt kök i helt okej storlek men det var alldeles för lite arbetsyta och förvaring. 
 
Ända sedan jag började baka har jag velat haft en köksö och nu tyckte både min sambo och jag att det var ett passande läge att skaffa en. Vi behövde mer bänkyta och mer förvaring. En köksö skulle förse oss med just det. Så vi började planera och jag ska ljuga om jag skrev att det var lätt för det var det inte. Massa funderingar hit och dit och hur stor den skulle vara och vilka färger vi skulle använda oss av. Jag ska erkänna att jag var mest för att planera, själva byggandet stod min duktiga sambo för. 
 
Sedan efter otroligt många svängar till ikea och Clas Ohlson så stod den äntligen där en kväll. I vitt med svarta handtag och en massiv ekskiva på toppen. Så otrolig fin och ger oss precis det vi behöver. Det är faktiskt bara en sak som fattas nu. På en eller båda kortsidorna ska jag sätta dit krokar så att man kan hänga upp bakhanddukarna men som ni hör har jag varken bestämt mig för om jag ska ha det på båda eller vilka krokar jag ska ha så det får komma sen. Det är ingen brådska. Den funkar helt utmärkt att använda precis som den är så jag passar på att baka och njuta av att kunna göra det med gott om plats😊
 
Bakning, Tips | Bakning, Köksö, Mitt kök, Tips, bakning | |
Upp