Elins cafékakor 3.0

Hej på er!
 
Hoppas allt är bra med er. Har ni hunnit städat bort julen ännu? Jag kan skvallra om att det har inte jag och det får faktiskt vänta lite till. Jag tar det i helgen, om jag hinner. Annars så får jag ta det när jag hinner, inte hela världen😉
 
Givetvis har jag idag ett fantastiska recept som jag tänker dela med mig av till er, den här gången har jag varit och experimenterat med Elins cafékakor igen. Det är ju helt fantastiskt att det kan bli så mycket olika kakor med ungefär samma grund!
 
Den här gången har jag använt mig av mariannekulor och mörk sirap. Mums mums!😊
Jag utgick från detta recept.
 
Det jag ändrade var:
  • Jag bytte ut den vanliga sirapen till en mörk sirap.
  • Jag tog bort kanel och strössel som jag använda som garnering.
  • Istället tillsatte jag ¾ dl mariannekulor som jag bara knådade in i degen det sista jag gjorde. 
  • Sedan rullade jag degen till bollar, lade dom på plåt, plattade till lite och gräddade som vanligt. 
Jag har ju även tidigare lekt med detta recept och den gången blev det dessa fantastiska kakor med Dulce de leche😍Det receptet hittar du här.
 
Klicka gärna på hjärtat nedan om du gillar mina recept❤
 
Bakning, Kakor, Recept | Elins cafékakor, Elins cafékakor 2.0, Elins cafékakor 3.0, Kakor, Recept, recept | |
Upp