Punschrullens dag

Hej på er!
 
Vi tar en kort paus i tårtkaoset för att fira punschrullens dag, eller dammsugare som jag föredrar att kalla dom, lite. Det här var ett lyckligt sammanträffande eftersom jag bakade dammsugare i helgen utan att ha en aning om att det var dammsugarens dag idag! Tänk så det kan bli!
 
Jag hade marsipan kvar från ett tårtbak som jag ville använda upp så då blev det helt enkelt dammsugare. Dessutom har jag nästan alltid en påse eller ett par med kaksmulor eller delar av tårtbottnar i frysen, det är helt perfekt att ta fram vid såna här tillfällen. Så därför passade jag på att baka två olika sorter i helgen. "Vanliga" dammsugare och citron och jordgubbsdammsugare. Båda blev riktigt bra faktiskt och det är bara andra gången jag gör dammsugare! Men den här gången får ni nöja er med en liten teaser och några bilder för receptet kommer senare! I nästa inlägg är vi tillbaka i tårtornas värld igen!
 
Bakning, Choklad | Citrondammsugare, Dammsugare, Punschrulle, recept | |
Upp