Minisemlor

God kväll på er!
Imorgon smäller det äntligen! Fettisdagen är här! Nu har vi blivit bombade med semlor i flera veckor ja månader känns det som (jo började ju i december med lussesemlan)! Så imorgon kan vi äntligen äta så många vi bara orkar med gott samvete! Det tänker iaf jag göra! :D
 
Jag måste bara få visa er dom här minisemlorna jag gjorde igår. Är dom inte söta? Dessutom: är dom små så får man ta två sägs det ju! Jag använda mig av mitt recept på klassiska semlor men gjorde bullarna inte större än köttbullar, då blev dom perfekta! Precis lika goda som vanliga semlor men dom ser ju så söta ut när man ställer upp ett helt fat fullt med dom. Fast det kanske man inte hinner innan dom är slut, oavsett är det värt att testa detta kan jag lova :)
 
Recept på klassiska semlor
 
Bakelse, Bakning, Recept | Bakelser, Bakning, Klassiska semlor, Minisemlor, Semla, Semmelbullar, Semmelbullar grundrecept | |
#1 - - Rebecca Adnell:

Såå söta! Allting blir så mycket gulligare i miniformat :D

Svar: Tack snälla du, jag håller helt med dig! :D
Whisk and Stir

Upp