Sega polkakakor

God kväll på er!
 
Imorgon är det äntligen polkagrisens dag, jag älskar polkagrisar. Därför kunde jag ju inte låta bli att experimentera fram två kakrecept som jag tänker bjuda på. Ni får ett idag och ett imorgon, helt rimligt tycker jag ;)
 
Kvällens recept är på fantastiskt sega polkagriskakor. Dom är superenkla och supersnabba att slänga hop vilket passar mig helt perfekt!
 
Grundreceptet jag använde är det på Elins cafékakor som ni hittar här. 
  • Det enda jag ändrade var att jag tog bort kanel och strössel som jag använda som garnering.
  • Istället krossade jag två polkagrisstänger som jag hade kvar sen i julas (blev ca ½ dl krossad polkagris) och blanda ner i smeten det sista jag gjorde.
  • Sedan rullade jag degen till bollar, lade dom på plåt, plattade till lite och gräddade som vanligt. 
Vill man kan man krossa lite extra polkagris och strö över som garnering. Jag ska erkänna att jag har lite svårt att slut äta dessa kakor. MUMS! :D
 
Bakning, Julbak, Kakor, Recept | Bakning, Kakor, Polkagris, Sega polkakakor, recept | |
Upp