Toffifee bites

 
God morgon på er!
Vilket är ert favoritgodis? Jag är en riktig gottegris men brukar sällan blanda in godis i mitt bakande. Det är väl kanske så att när jag ska sätta igång och baka så är godiset redan slut :D
 
Men här kommer nu ett av de sällsynta recepten med godis i och det innehåller mitt absoluta favoritgodis Toffifee! (helt perfekta att testbaka redan nu i helgen) :)
 
Recept:
Gör så här:
  • Sätt ugnen på 175 grader.
  • Smält smöret i en medelstor kastrull (hela smeten ska få plats)
  • Ta av kastrullen från plattan när allt smör är smält och rör ner strösocker, vaniljsocker och ägget.
  • Vispa ihop till en jämn smet.
  • Sikta ner mjöl, bakpulver, kakao och salt.
  • Rör ihop till en klumpfri smet.
  • Häll smeten i minimuffinsformar (jag har ingen minimuffinsplåt så jag körde bara med formarna och fyllde dom inte så mycket istället).
  • Grädda mitt i ugnen ca 8-10 minuter, de här kakorna ska vara lite kladdiga när de är klara.
  • Direkt när du tagit ut dem ur ugnen trycker du ned en Toffifee i varje kaka.
Låt svalna innan du hugger in! :D
Bakning, Choklad, Godis, Muffins, Recept | Bakning, Brownies, Godis, Toffifee, Toffifee bites, recept | |
Upp